neljapäev, 19. september 2019

Väge täis Rapla silmusnelinurksed

Selle kindapaari originaal on kootud 1903. aastal Rapla kihelkonnas.
Eesti Rahva Muuseumis kannab see üksik kinnas numbrit ERM 9682/a ja välja näeb ta selline:

ERM 9692/a

See lambapruun kindapaar on mind tegelikult "kummitanud" juba Viljandi ajast - kas esimeselt või teiselt kursuselt kui kursaõde Marit sellesama kinda koopiapaari kudus. Sel ajal ma mõtlesin endamisi, et mina ei oska elusees kolme värviga kududa.
Mulle nii meeldib see naturaalsete värvide lihtsus kombineeritud kärtspunasega. Silmusnelinurk on  teadaolevalt õnne sümbol ja punane värv kaitsemaagilise tähendusega, kuidagi nii maagiline kombo!

Kui ma suvel kohtasin Eesti juurtega USAst pärit Kalevit, kes soovis omale väga etnograafilisi kindaid, siis minu esimene küsimus oli, et kus tema juured on. Selgus, et Raplast, näitasin talle MuIsist Raplast pärit kindaid ja nii see kinnas osutuski valituks. Kuna soov oli sõrmikuid saada, siis otsustasin teha veel veidi muudatusi: randmeosa kudusin ainult pruuni ja sõrmeotsakahandused kudusin kahest kohast kokkuvõtmise asemel kolmest kohast.
Minu kootud kindapaar tuli tihedam, kasutasin 1,5 vardaid ja 8/2 lõnga. Ringil oli silmuseid 120. 








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar