esmaspäev, 18. veebruar 2019

Jaamakirjalised Hallisted

ERM A 509:3125/ab
Seoses käsitööõpetaja magistriõpingutega läbisin sügissemestril silmuskudumise kursuse - ma ei tea isegi mitmendat korda ma seda juba läbin, aga iga kord on hoopis teistsugune. Sel korral juhendas meie kursust Anu Pink. 

Üheks ülesandeks oli etnograafiliste kinnaste kudumine. Et endale väljakutse seada, otsustasin kududa koopialaadsed kindad, peenikese lõnga ja varrastega. 
Suuruse määras kindlaks Joosepi käsi, mistõttu tulid kindad originaalist veidi kitsamad. 

Ringil oli tavapärase 100 silmuse asemel 144, kange tahtmine oli kolmanda varda lõpus uue reaga alustada - kuidagi käe sisse harjunud silmade arv. :)
Kasutasin Saara 12/2 lõnga ja 1,25 vardaid. Sinise lõnga värvisin ise. Kindakirja nimetus on legendi järgi jaama kirjad; mina valisin selle paari hoopis selle toreda randme järgi.

Kel soovi teha, siis Piiri "Suures kindaraamatus" on see muster täiesti olemas, lk 31. Mina avastasin selle raamatu alles siis kui olin mustri juba pildi järgi maha kribanud.

Nagu ka legend ütleb, et  "Kindad on veimevaka kindad /---/ isa-isa oli saanud Ülikesti talust peretütre mehele minemise puhul", siis selles ajendatult otsustasin ka mina need kindad veimevakka oma õiget aega ootama jätta.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar